Bunkerturen på Fjell Festning feb 2007 - et tilbakeblikk

Her kan vi alle legge ut informasjon, spørsmål og svar vedrørende kystfort/bunker aktiviteter.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Paul S.
Posts: 1776
Joined: 25 Sep 2006 20:07
Location: Bergen

Selv synes jeg plastpose er helt ok.. og har samme problem med kaffen..
Den dagen man er utstyrt som for en større Mount Everest tur, når man skal se på noen kubikk med betong og gråstein, da er det vel på tide å stoppe opp litt å spørre hva fanden man driver med.
mvh
Paul S.
User avatar
Sindre
Posts: 602
Joined: 21 Feb 2007 16:23
Location: Bergen

Hei,

var oppe for en liten stund siden, og tenkte meg inn i bunkeren for å se på klokken. Har et bilde av den selv, men det som møtte meg var en hengelås, dessverre. (se bilde)


Det er forøvrig verdt å merke seg at bunkeren er i tilknytning til tunnelanlegget, og det samme gjelder vel M-19-bunkeren dere var inne i, hvor den lå på gulvet. De andre bunkerne rundt ble vel ikke brukt i særlig grad etter krigen, så her har man kanskje ikke brydd seg med å henge opp nye alarmklokker.



Leser av referatet fra turen til Fjell Festning at man lurte på hva oversettelsen av teksten på veggen i en av bunkerne er. Jeg har vært der flere ganger, og en oversettelse samt bilde av teksten ligger her: http://commons.wikimedia.org/wiki/Image ... _fjell.JPG Kanskje man kan legge den ut på siden nå :)
Attachments
hengelaas_hurra.jpg
hengelaas_hurra.jpg (567.81 KiB) Viewed 178 times
Sindre
Post Reply

Return to “Aktiviteter / Turer / Møter”