Til deg/dere bak kystfort.info

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
Stutzpunkt
Moderator

Siden jeg kan ikke finne ut hvem som står bak www.kystfort.info , får jeg ta det som et åpent brev her.

Det er bra at noen tar initativ til slike informasjonsider om kysfort i Telemark/Vestfold/Østfoldsområdet. Men problemet er det man kaller opphavsrett; når jeg tittet på seksjonen om HKB Langesund fikk jeg plutselig et aldri så lite "deja vu"....

Prøv å sammenlign teksten fra mitt innlegg:
http://www.kystfort.com/forum/topic38.html og
http://www.kystfort.info/Fort/Langesundtangen.htm

Hyggelig folk tar notis om det jeg skriver, men det går i det minste å kreditere undertegnede når det snakk om en regelrett kopi av teksten min.
Forøvrig burde du/dere være forsiktig å bruke det fargekartet fra BAMA på forsiden, hvis dere ikke har betalt en såkalt bruker lisens til de da....
Mvh
Tormod
Yngvar

Legger meg helt flat, beklager at jeg brukte teksten din uten kildehenvisninger. Syns den var fin og dekkende for Langesund fort. Tar den bort i kveld.

Jeg regner med å få mye kritikk for dette forsøket, fra dere som er flinke til dette her, men hensikten er å informere om dette til blant annet yngre som ikke må glemme historien vår.

Jeg håper at mange kan bruke både tekst og bilder som er der og som jeg selv har skrevet og tatt.

mvh
Yngvar
Stutzpunkt
Moderator

Yngvar,
Nå vet jeg iallefall hvem som står bak siden der. Du kan som sagt bare beholde det jeg har skrevet, bare referer til " Stützpunkt" på kystfort.com.

En annen ting er jeg har jo ikke inkludert noen referanser i det jeg har skrevet, når først noe sånt skal ut på en ressursside om kystfort som din (som er et veldig bra initativ!) så er det viktig at sånt kan sjekkes av referanser og kilder.

Har noen flere bilder som du kunne ha brukt på Langesundstangen og du kan jo godt å legge ut det minekartet som jeg har lagt ut på MAA Toraas på Toraas seksjonen din.
Mvh
Tormod
werner wernersen

Hei

Som Stutzpunkt sier så er det det med referanser "hedre den som hedres bør", det er noe alle kommer opp i etter vært, men jeg ser på siden som en god og informativ side som inneholder de fleste kvaliteter som flere av oss kunne tenke å ha på sine fremtidige hjemmesider.

Innhold og informasjon er god de er jo skrevet av dyktige mennsker (lite sleivspark) og som Stutzpunkt sier er det bare å be om bilder og lignende så er ikke det noe problem, i hvertfall ikke for meg som ikke har egen hjemme side og jeg setter faktisk pris på at de blir brukt under tidliger omtalte forutsetninger.

Werner
Be quiet brain or i`ll stab you with a Q-tip
Homer Simpson
Stutzpunkt
Moderator

Bare noen få faktafeil på HKB Langesund:

Flak-tårnene stod på samme side av Hesteklova (de stod på hver sin side av veien!) Du vil ennå se fundamentene for disse, tårnene ble revet allerede i 1945 ifølge en tidligere vaktsoldat fra fredsdagene som jeg har snakket med.

Det lå Flakstillinger på andre siden av Hesteklova på samme side av dagens bebyggelse, men disse var feltmessige. Flakstillingene utenfor fortet var trolig bare brukt i begynnelsen av krigen, dette har jeg fra en historikk om Tangen fort utarbeidet i 1993.

"Mørseren" er sannsynligvis en lokal myte jeg var "dum" nok til å nevne og den er heller ikke registrert i inventarlistene for fortet i 1945 og mest sannsyligvis har stillingen vært for en 7,5 cm kanon (som samsvarer med en kanon av samme kaliber på fortet)
Mvh
Tormod
Yngvar

Klart det er viktig med referanser på historisk materiell. jeg skal jobbe mere med Kildehenvisnings siden.
Retter opp de tingene du nevnte om Tangen, Tormod. Vil gjerne ha rettelser og tips om støttepunkter der også.

Legger også ut minekartet på Torås. Takk

Werner, kan jeg bruke kartet du sender meg på forsiden? slik at jeg ikke bruker noe som det er copyright på.

Mvh
Yngvar
werner wernersen

Hei

Det kan brukes, henvis da til German seacoast defence european theatre App 5.

Werner
Be quiet brain or i`ll stab you with a Q-tip
Homer Simpson
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”