Nå tar vi en tur til Vardåsen på Nøtterøy, Søndag 1 , Juni klokken 0900 møtes vi ved bommen. Jeg tror dette blir en historisk tur, guidet av en som bor i området og har kjennskap til fortet og området rundt. Vi får se minekart og kart over fjellanlegg som få vet om, samt ting som er samlet der. Vi har med oss folk som har jobbet inne i den "hemmelige bunkeren og kanskje en som har meget god kjennskap til radar og kommunikasjon. Ta med lykter og godt fottøy da vi vil være en del av tiden inne i fjellet. Vi vil bruke hele dagen så ta med mart og drikke for en del timer. Ta med info som dere har om dette fortet så utveksler vi vår viten. Vi vil lage en kopi av minekart, kart over fjellanlegg, nærstrid etc. som vi kan kopiere til hver enkelt som er med.
Gi beskjed om hvem som kommer til meg slik at vi vet hvor mange vi blir.
Mvh
Yngvar
Tur til 6/MMA 501 Nøtterøy Vardåsen
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Det er helt iorden, det kommer en niåring som også er vant til fort
Mvh
Yngvar
Mvh
Yngvar
- Stutzpunkt
- Moderator
Det blir sannsynligvis undertegnende og en til hvis alt klaffer 

Mvh
Tormod
Tormod
- werner wernersen
Hei
Da blir det tur til Vardåsen, vi får håpe at været blir bra.
Werner
Da blir det tur til Vardåsen, vi får håpe at været blir bra.
Werner
Be quiet brain or i`ll stab you with a Q-tip
Homer Simpson
Homer Simpson
Om ikke været blir bra så får vi være inne i fjellet med lommelyktene vår.
Men jeg har bestilt fint vær!
Mvh
Yngvar
Men jeg har bestilt fint vær!
Mvh
Yngvar
Fra Tønsberg holder du venstre fil etter kanalbrua, vei 309 mot Årøysund (tror det er skiltet det...). Hold kursen ca. 10 min, du skal forbi en Shell og en Kiwi på høyre side. Du får Bergan skole på en bakketopp på venstre side, gjør klar til å ta av til høyre over jordet, skiltet mot Oserød. Treffer du Menybutikken er du for langt. Følg veien noen hundre meter, når du har et hvitt hus på en bakketopp på høyre hånd (mye rare motorredskaper i hagen...) skal du _veldig_ hardt til høyre inn på en liten stikkvei. Kjør til du kommer til parkeringsplass ved bom.
- Attachments
-
- Avkjøring etter Bergan
- detalj.gif (31.62 KiB) Viewed 2053 times
-
- Oversikt, fra Tbg.
- oversikt.gif (29.53 KiB) Viewed 2053 times
Hvordan komme til Vardåsen?. Kjør til Bensinstasjon ved Duken, via Teie,
Mvh
Yngvar
Mvh
Yngvar
Er det virkelig ingen fra Vestfold som skal være med på søndag? Dette er sansynligvis siste gang det er mulig å se på det meste før det blir støpt igjen og revet.
Mvh
Yngvar
Mvh
Yngvar
Ja, det har jeg. Vi sees
Mvh
Yngvar
Mvh
Yngvar
Har du noen formening om hvor lenge dere holder det gående?Søndag 1 , Juni klokken 0900 møtes vi ved bommen
Mvh
Erik E
Han som skal guide oss mener det er nok å se på i 7 til 8 timer, men at vi kanskje deler det i to og tar en tur på høsten også.
Mvh
Yngvar
Mvh
Yngvar