Risør, Urheia HKB 35/979 Risør (981)

Her kan vi alle legge ut informasjon, spørsmål og svar vedrørende kystfort/bunker aktiviteter.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
Yngvar

Det er en av to guidede turer på fortet i Risør førstkommende søndag, 13 juli, klokken 1200 til 1400.
Jeg stiller, andre som kommer?

Mvh
Yngvar
telvrum

I regi av deg eller? Du har ikke noe info om hva som skjer og hva det blir lagt vekt på. Koster det noe feks?
Torstein E

If you tried your best and you failed miserably. The lesson is never try
Yngvar

Heisann, nei ikke i regi av meg men av ildsjeler i Risør. Var innom Turistkontoret i Risør (ferierer på Gjeving) da jeg mente at de normalt hadde omvisning to søndager på sommeren.
Bli med om det passer.

Mvh
Yngvar
werner wernersen

Hei

Vil takke Yngvar for tipset og for en fin tur sammen med Telverum og Yngvar, med en omvisning av de som driver stedet. utstillingen de hadde var en fin liten samling av okupasjon og fred, og med bilder fra fortet og oppryddingen etterpå, det er også spennende å få oppleve den siste gjenlevende av de som overtok fortet i 1945.

Werner
Be quiet brain or i`ll stab you with a Q-tip
Homer Simpson
petter

Jeg skal nedover om 2 uker, vet dere når neste omvisning er?
werner wernersen

hei

hvis ikke jeg husker feil så er det søndag om to uker faktisk 27/7.
for å få en guidet tur så spør du etter Ronald, så tar han deg helt sikkert på en liten runde, jeg anbefaler også at du tar en liten tur innom "brakka" de har der oppe, veldig mye historie i den.

Werner
Homer Simpson
petter

Det er jo gull. Jeg er på denne siten hver sommer, men alltid stengt der, kan jeg nå endelig få ha litt flaks, så hadde det vært suverent.

Da blir det Urheia og Flosta på meg i år igjen. Samme som alltid, og like spennende hvert eneste år!

Takk for info!

Petter
werner wernersen

Hei

du får poste når du er på flostad, det er sikkert flere som tar turen den veien i tillfelle, alltid hyggelig når det er flere sammen.

Werner
Homer Simpson
Erik E
Site Admin

Jeg er på denne siten hver sommer, men alltid stengt der
Omvisning i sommermånedene kan arrangeres av turistkontoret i Risør, eller ved å ta kontakt på:
post[alfakrøll]risormuseum.no

Mvh
Erik E
petter

Fikk følgende svar på mail jeg sendte om åpningstider:
Urheia er åpen søndag 27. fra 12 - 14. Da er det også muligheter for å bli guidet rundt i området. Ellers kan du komme på museet i byen (12 - 16) å få et kart over området slik at du selv kan orientere deg der oppe? Mvh Risør Museum
Petter
werner wernersen

Hei

Som nevnt tidligere i postingene så er neste tur 27 juli, noe av grunnen til dette er de pensjonistene som driver med dette, de er i start gropa for å få til noe mere der oppe, det som er spesiellt med gutta er at de har med seg den eneste gjenlevende av de som overtok batteriet i fredsdagene 1945.
Fremover etter det de har fortalt så vil de starte en militærhistorisk forening rundt Batteriet og prøve å få til noe mere fast, regner ikke med at dette blir før 2009, de har en liten utstilling der oppe som er vel verd et besøk.
Vil vel også si at med kartet som deles ut er det vel verd en tur på egenhånd, noe er forsatt sperret av men det satses på å få til noe der også på sikt.

Werner
Homer Simpson
belkin

Noen som har bilder fra urheia???

På forhånd takk.
Natter

belkin wrote:Noen som har bilder fra urheia???
Regner med at du har brukt søkefunksjonen, og funnet det som ligger her inne fra før?
For ordens skyld:
http://www.kystfort.com/forum/topic1525.html
http://www.kystfort.com/forum/topic13.html
Post Reply

Return to “Aktiviteter / Turer / Møter”