Dette bringer tankene tilbake til "Day of Defeat" (DoD) som kanskje er det eneste spillet som jeg vurderer som mulig å lage noe kystfort relatert av. Ikke det at det er andre flotte spill på markedet, men DoD bruker en spillemotor som er ettter min mening den beste. Utviklingen har vel gått videre siden da og dette er stemmer kanskje ikke lengre.
Prøvde seriøst for ett par år tilbake å få enkelte brett utviklere til å lage noen kart som var basert på ren regelbau og satt i ett kystfort miljø. Poenget var at man skulle kunne simulere ett kystfort i Norge for å se hvordan man kunne forsvare seg (eller angripe). PDT_Armataz_01_36
Blir vel ett par år til før dette kan skje, men utviklingen går videre. snart er det så mye datakraft at man ikke bare fokuserer på grafikken, men at f.eks granater som treffer betong får realistisk utfall basert på ren fysikk.
ett glimt tilbake på noen skjermbilder fra DoD
http://www.kystfort.com/forum/topic71.h ... ght=defeat
Erik H