Jeg ser på trådene her inne at det er mange som bruker forskjellige karttjenester for å merke av plassering av stillinger. Jeg kunne selv tenke meg å feste stillinger, fjellanlegg, bunkere, tilfluktsrom, etc. til et kart tilgjengelig via nettet. Når en sitter her på forumet og leser om steder, kunne det vært greit å merke disse av på et kart, som jeg siden kan logge meg inn på og hente frem med mobilen når jeg er på farta, for således å se om det er stillinger i nærheten jeg kan stoppe innom.
Markører som jeg kan endre farge på er å foretrekke, slik at jeg kan ha f.eks. rødt for ikke besøkt, gult for utilgjengelig/plombert/låst og grønt for besøkt. Det hadde også vært flott med forskjellige kartlag, slik at jeg kan ha et for tidlig norsk, et for tysk konstruksjon 40-45 og ytterligere et for den kalde krigen.
Jeg regner med at det er flere som har hatt samme prosjekt tidligere og det hadde vært flott med anbefalinger om hvilke kartjenester dere bruker? På forhånd tusen takk for all hjelp og tips.

Med vennlig hilsen
A.Nordmo