Ringer det ikke en bitteliten dobbelmoralsk bjelle her et eller annet sted
Fint at vi kan ta opp dette, for det er mulig du har rett og at det ser slik ut pga det som er skrevet i enkelte tråder. Mulig mye av det beror på misforståelser, eller at jeg har skrevet for lite detaljer om hvorfor?
Uansett kan jeg avlive en myte - Det er ikke forsøk på å hindre informasjon! Hele forumet er jo bygget nettopp på frivillig informasjon fra frivillige bidragsytere.
Vil derfor gjøre som Atle og snakke for meg selv:
Min intensjon bak det jeg har skrevet om "plyndring" er enkelt å greit å tenke seg om to ganger før man legger ut noe her som kan virke forlokkende på folk som systematisk reiser rundt og "plyndrer". Dette vet nok de fleste at faktisk skjer, ikke bare i bunkere, men også flyvrak og skip/krigsgraver. Det er ikke meningen fra min side at det skal være hemmelig i den forstand som det fremstilles her og heller ikke at ting kun skal vises til en "utvalgt gruppe". Kall det heller et halvhjertet forsøk på å unngå at det fyres opp under i et marked som allerede er villige til å betale tusenvis av kroner for utstyr som dette....
Jeg har reist på kryss og tvers i Norge i mange år og har lagt ut tusenvis av bilder på nett, ofte med stedsangivelse, noen få ganger uten.
Jeg ser ærlig talt ikke helt vitsen med å f.eks legge ut bilde til offentlig beskuelse av en MG-lavett med GPS posisjon når samme greia går for 2000€ på Ebay, når det hadde tatt 2 minutt å legge den i bagasjerommet på en bil. Hvis noen vil vite hvor de forskjellige bildene mine er tatt er det bare å sende en PM eller e-post, så svarer ihvertfall jeg i 99% av tilfellene, unntatt der hvor grunneier har sagt at han ikke ønsker bilder publisert! Dette hindrer selvfølgelig ikke "plyndring", men jeg lager nå ihvertfall en liten barriere mellom det jeg kan vise og det jeg ønsker å vise... Kan gi utallige eksempler på tilfeller hvor jeg har vært med og tipset både lokale museer, FMU-representanter, forsvarsbygg, byantikvar og Skifte eiendom om ting av stor verdi som bør hentes inn eller preserveres....
Blir derfor litt lei meg når det kommer tråder som dette, for er det en ting dette forumet gjør, så er det å dele informasjon! Hadde vi ønsket det skulle vært hemmelig hadde vi sittet her alene og byttet bilder
Mvh
Erik E