begynner med denne her.har nevnt den tidligere. denne tyskerbrakka stammer fra ankringspunkt hvor tirpitz bla lå. ble plukket ned i 1947 og satt opp igjen på ny grunnmur samme året på gården.. foruten taket og delvis borttatt innredning(samt maling regner jeg med). er den totalt original.

så har vi denne . bak tyskerbrakka står denne gamle masstua. under krigen ble denne benyttet av mellomste sønn på gården til å sende illegale meldinger til england med. det ble laget en luke i taket og han lå oppe på loftet under deler av krigen og sendte meldinger . på gavelsiden av masstua kan dere se en fuglekasse. denne er for å si det mildt ikke beregnet til fugler overhodet. det ble borret/laget hull i veggen. og i bakstykket på fuglekassa. dette for å kunne følge med om tyskerne kom på gården. noe de gjorde titt og ofte for å sjekke papirer osv. . han brukte også en hule oppe i fjellet. måtte rømme til sverige i 1943 da tyskerne lokaliserte stedet det ble sendt fra .masstua er desverre i bedrøvelig tilstand.og jeg får se om jeg orker ta jobben med å sette den i noenlunde stand igjen.

det er det som var denne gangen. kommer mer bilder etterhvert både fra vår gård av andre ting som befinner seg her. og fra nærområdet, hvor det finnes masse igjen av. bare man vet hvor det er:)