julegave

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
Yngvar

Julenissen har vært hos meg, og gitt meg en fantastisk flott digital avstandsmåler. Nå er det slutt med tommestokk inne i trange bunkere.

Den virker til 30 meter og i lys og mørke. Måler avstand, kvadrat, kubikk og trekant. Dette er noe vi bunkerjegere trenger :D
Attachments
DSC_0008.JPG
DSC_0008.JPG (47.33 KiB) Viewed 1044 times
Avstandsmåler
Avstandsmåler
DSC_0003.JPG (45.01 KiB) Viewed 1044 times
Mvh
Yngvar
werner wernersen

Hei

Det var godt å se at det ikke bare var skjorter og sokker under treet i år Yngvar.

Werner
Be quiet brain or i`ll stab you with a Q-tip
Homer Simpson
Yngvar

Et par skjorter ble det vel, men når man sender ønskeliste til julenissen så får man noe av det man egenlig ønsker seg også, :)
Mvh
Yngvar
AndersHJ

Grattis. Håper dette ikke øker frustrasjonsnivået når du finner ut at ingen av orginaltegningene stemmer. (Som jeg gjør når man skal sette de sammen til en modell) :)
KOS
Moderator

Har selv brukt en BOSCH DLE 50 PROF. (+/- 1.5mm Range 50m) en tid - og det er ihvertfall påfallende hvor på MILLIMETEREN enkelte konstruksjoner er produsert. Ikke i forhold til tegninger(jeg ikke har) , men i forhold til sammenlignbare mål innen samme konstruksjon eller mellom like nære like konstruksjoner.

mvh
KOS
 Hold Haugalandet ryddig - post i rett tråd
 X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X
Retningslinjer for takt og tone på forumet :bra:
Yngvar

Jeg har også sett at det ikke stemmer helt med tegningene, men nå er det ihverfall lettere å sette mål på ting, raskt og nøyaktig.

Noen av bunkerne langt nede i fjellet via nødutgangen på Vesterøen fort var tidkrevende å måle opp i mørket med tommestokk (og en stor sprekk i taket), så nå er det bare å finne nye bunkere å måle opp. Den jeg gleder meg mest til er Kommandobunkeren i Risør :D
Mvh
Yngvar
AndersHJ

Når du har målt opp den i Risør kan vi muligens lage en 3D modell?

Godt nytt år.
werner wernersen

Hei

må si å komme inn i den i risør skal bli spennende, det er mere en bastard av 636 og 636a.

Werner
Be quiet brain or i`ll stab you with a Q-tip
Homer Simpson
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”