Den virker til 30 meter og i lys og mørke. Måler avstand, kvadrat, kubikk og trekant. Dette er noe vi bunkerjegere trenger
julegave
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Julenissen har vært hos meg, og gitt meg en fantastisk flott digital avstandsmåler. Nå er det slutt med tommestokk inne i trange bunkere.
Den virker til 30 meter og i lys og mørke. Måler avstand, kvadrat, kubikk og trekant. Dette er noe vi bunkerjegere trenger
- Attachments
-
- DSC_0008.JPG (47.33 KiB) Viewed 1295 times
-
- Avstandsmåler
- DSC_0003.JPG (45.01 KiB) Viewed 1295 times
Mvh
Yngvar
Yngvar
- werner wernersen
Hei
Det var godt å se at det ikke bare var skjorter og sokker under treet i år Yngvar.
Werner
Det var godt å se at det ikke bare var skjorter og sokker under treet i år Yngvar.
Werner
Be quiet brain or i`ll stab you with a Q-tip
Homer Simpson
Homer Simpson
Et par skjorter ble det vel, men når man sender ønskeliste til julenissen så får man noe av det man egenlig ønsker seg også, 
Mvh
Yngvar
Yngvar
Grattis. Håper dette ikke øker frustrasjonsnivået når du finner ut at ingen av orginaltegningene stemmer. (Som jeg gjør når man skal sette de sammen til en modell) 
Har selv brukt en BOSCH DLE 50 PROF. (+/- 1.5mm Range 50m) en tid - og det er ihvertfall påfallende hvor på MILLIMETEREN enkelte konstruksjoner er produsert. Ikke i forhold til tegninger(jeg ikke har) , men i forhold til sammenlignbare mål innen samme konstruksjon eller mellom like nære like konstruksjoner.
mvh
KOS
mvh
KOS
Hold Haugalandet ryddig - post i rett tråd
X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X
Retningslinjer for takt og tone på forumet
X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X
Retningslinjer for takt og tone på forumet
Jeg har også sett at det ikke stemmer helt med tegningene, men nå er det ihverfall lettere å sette mål på ting, raskt og nøyaktig.
Noen av bunkerne langt nede i fjellet via nødutgangen på Vesterøen fort var tidkrevende å måle opp i mørket med tommestokk (og en stor sprekk i taket), så nå er det bare å finne nye bunkere å måle opp. Den jeg gleder meg mest til er Kommandobunkeren i Risør
Noen av bunkerne langt nede i fjellet via nødutgangen på Vesterøen fort var tidkrevende å måle opp i mørket med tommestokk (og en stor sprekk i taket), så nå er det bare å finne nye bunkere å måle opp. Den jeg gleder meg mest til er Kommandobunkeren i Risør
Mvh
Yngvar
Yngvar
Når du har målt opp den i Risør kan vi muligens lage en 3D modell?
Godt nytt år.
Godt nytt år.
- werner wernersen
Hei
må si å komme inn i den i risør skal bli spennende, det er mere en bastard av 636 og 636a.
Werner
må si å komme inn i den i risør skal bli spennende, det er mere en bastard av 636 og 636a.
Werner
Be quiet brain or i`ll stab you with a Q-tip
Homer Simpson
Homer Simpson