Mente å spørre om noen viste hva fortet i Stamsund ble brukt til i etterkrigstiden?
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Stokmarknes har nesten 8000 innbyggere i kommunen. Krav for at en kommune skal kunne kalle seg "by": Ha bystatus fra før eller ha minst 5 000 innbyggere og et bymessig tettsted med handels- og servicefunksjoner og konsentrert bebyggelse (ref. Lovdata - Lov om kommuner og fylkeskommuner (kommuneloven)).EspenS wrote:Stokmarknes fikk bystatus i år 2000 med sine snaut 3000 innbyggere, så noe har de helt sikkert gjort riktig
Da er du i Ofoten, ikke Vesterålen...EspenS wrote:Orlogsstasjonen (Ramsund)
For meg ser det ut som om Komandobunkeren har vert brukt etter 45. Kan vel være HV som du sier.EspenS wrote:Jeg har ikke hørt om noen ytterligere militær aktivitet i den delen av Vesterålen annet enn Orlogsstasjonen (Ramsund) og Kystvakten på Sortland, mulig lokalt HV har hatt Stokmarknes som øvingsområde på samme måte som på Langesundstangen.
Stokmarknes er ikke en egen kommune, men administrasjonssenter i Hadsel Kommune. Hadsel kommune har ca 8000 innbyggere hvor ca 3000 av disse er bosatt på Stokmarknes.Natter wrote:Stokmarknes har nesten 8000 innbyggere i kommunen. Krav for at en kommune skal kunne kalle seg "by": Ha bystatus fra før eller ha minst 5 000 innbyggere og et bymessig tettsted med handels- og servicefunksjoner og konsentrert bebyggelse (ref. Lovdata - Lov om kommuner og fylkeskommuner (kommuneloven)).EspenS wrote:Stokmarknes fikk bystatus i år 2000 med sine snaut 3000 innbyggere, så noe har de helt sikkert gjort riktig
Da er du i Ofoten, ikke Vesterålen...EspenS wrote:Orlogsstasjonen (Ramsund)
Vet ikke hva som er mest foruroligende: At det finnes et slikt forum, eller at noen opplyser at de er aktive der...H_c wrote:Jeg er litt aktiv på et forum som heter nakenprat.com..