Vannmerking av bilder

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
Knut Ø.

Er det nokon som kan anbefale ein enkel måte å vannmerke bilder på?
Tenker ikkje på ein signatur som kan skrivast inn på bildet ved hjelp av f.eks. Paint, men ei meir diskre (men synleg) og stilfull merking.
Det finns vel program der ein kan gjere dette enkelt og greitt.
Tarjei

Det finnes jo ørten forskjellige programmer til denslags. Har ikke prøvd noen, ettersom behovet for denslags ikke er tilstede i mitt tilfelle, ennå, men et søk på "watermark" på download.com gir deg litt å velge i... Flere av dem er gratis.
telvrum

pass opp for spyware PDT_Armataz_01_20
Torstein E

If you tried your best and you failed miserably. The lesson is never try
Tarjei

Ja, vannmerkeprogrammene er jo beryktet når det gjelder spyware.... PDT_Armataz_01_18
telvrum

Ja, vannmerkeprogrammene er jo beryktet når det gjelder spyware.... PDT_Armataz_01_18
Ikke akkurat det..... men download.com og gratis programmer har en tendens til å ha noen uønskede deler hengende med seg... Tenkte det kunne være greit å si ifra... PDT_Armataz_01_06
Torstein E

If you tried your best and you failed miserably. The lesson is never try
Tarjei

Har egentlig stort sett gode erfaringer med download.com når det gjelder akkurat det. Så lenge man er oppmerksom på det, og det regner jeg med at Knut, som er en erfaren webside-designer, er, går det bra.. Det eneste er at programmene er av varierende kvalitet, og at mange av dem er demoer med begrenset funksjonalitet. Men det er greit at du sier i fra. Mange naive mennesker der ute. PDT_Armataz_01_18
Knut Ø.

Tarjei wrote:Knut, som er en erfaren webside-designer
*kremt* vel vel, det er ein liten overdrivelse.... men takk for komplimentet :) ! Det var vel helst eit hobbyprosjekt som stagnerte desverre.

Eg er forresten fullt oppdatert på spyware problematikken. PDT_Armataz_01_18

Joda, eg kan søke både her og der å finne program, men eg tenkte at viss nokon her har eit lite og enkelt program som funkar heilt glimrande, så slepp eg å bruke så mykje tid på å finne noko som virkar (for det er absolutt ikkje all freeware/shareware som virkar eller som er kompatibelt med Vista, og noko virkar heilt til siste punkt så må ein betale for å gjere det ferdig PDT_Armataz_01_02 )
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”