Er det nokon som kan anbefale ein enkel måte å vannmerke bilder på?
Tenker ikkje på ein signatur som kan skrivast inn på bildet ved hjelp av f.eks. Paint, men ei meir diskre (men synleg) og stilfull merking.
Det finns vel program der ein kan gjere dette enkelt og greitt.
Vannmerking av bilder
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Det finnes jo ørten forskjellige programmer til denslags. Har ikke prøvd noen, ettersom behovet for denslags ikke er tilstede i mitt tilfelle, ennå, men et søk på "watermark" på download.com gir deg litt å velge i... Flere av dem er gratis.
pass opp for spyware PDT_Armataz_01_20
Torstein E
If you tried your best and you failed miserably. The lesson is never try
Ikke akkurat det..... men download.com og gratis programmer har en tendens til å ha noen uønskede deler hengende med seg... Tenkte det kunne være greit å si ifra... PDT_Armataz_01_06Ja, vannmerkeprogrammene er jo beryktet når det gjelder spyware....
Torstein E
Har egentlig stort sett gode erfaringer med download.com når det gjelder akkurat det. Så lenge man er oppmerksom på det, og det regner jeg med at Knut, som er en erfaren webside-designer, er, går det bra.. Det eneste er at programmene er av varierende kvalitet, og at mange av dem er demoer med begrenset funksjonalitet. Men det er greit at du sier i fra. Mange naive mennesker der ute. 

*kremt* vel vel, det er ein liten overdrivelse.... men takk for komplimentetTarjei wrote:Knut, som er en erfaren webside-designer

Eg er forresten fullt oppdatert på spyware problematikken.

Joda, eg kan søke både her og der å finne program, men eg tenkte at viss nokon her har eit lite og enkelt program som funkar heilt glimrande, så slepp eg å bruke så mykje tid på å finne noko som virkar (for det er absolutt ikkje all freeware/shareware som virkar eller som er kompatibelt med Vista, og noko virkar heilt til siste punkt så må ein betale for å gjere det ferdig PDT_Armataz_01_02 )