Ukjent sak,tysk lyskaster.
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Er det noen som har sett en slik sak før,det ser nesten ut som en slags kikkert som er fyllt med hvit sand,på lappen på siden etår det en forklaring på tysk på hvordan du kunne se mot lyskaster,uten at det sier meg så mye.Kan det være en innretning for å inspisere lysbuen i lyskasteren mens den brenner ? 

- Attachments
-
- 005.JPG (278.11 KiB) Viewed 1355 times
-
- 006.JPG (279.73 KiB) Viewed 1355 times
-
- 007.JPG (264.88 KiB) Viewed 1355 times
Nå er ikke hele teksten synlig på bildene dine, og mine tyskkunnskaper er mildt sagt dårlige, men jeg tolker dette til å være en primitiv detektor for fiendlige IR-lyskastere. Ved å scanne horisinten i retning fi vil evt. slike kilder vises som et rødt punkt på "displayet". Tydeligvis en form for radioaktiv kilde som må lades opp med lys ila. dagen...
"Kater" kan muligens i denne konteksten oversettes med "katteøye"?
"Kater" kan muligens i denne konteksten oversettes med "katteøye"?
[quote="Natter"]Nå er ikke hele teksten synlig på bildene dine, og mine tyskkunnskaper er mildt sagt dårlige, men jeg tolker dette til å være en primitiv detektor for fiendlige IR-lyskastere. Ved å scanne horisinten i retning fi vil evt. slike kilder vises som et rødt punkt på "displayet". Tydeligvis en form for radioaktiv kilde som må lades opp med lys ila. dagen...
"Kater" kan muligens i denne konteksten oversettes med "katteøye"?[/quote]
Takker for info,det ser ut som det er en linse i den ,men som nevnt tidligere bare en slags sand på innsiden.
"Kater" kan muligens i denne konteksten oversettes med "katteøye"?[/quote]
Takker for info,det ser ut som det er en linse i den ,men som nevnt tidligere bare en slags sand på innsiden.