Dønna under Hakekorset

informasjon som omhandler tyske kystfort/bunkere/installasjoner fra den andre verdenskrig. Legg gjerne inn linker til f.eks youtube eller scan inn avisklipp o.l

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
Gronsvik

Det er nylig utgitt et lite hefte på 20 sider om kystfortet på Dønna som kan kjøpes fra kommunen. Koster 100,- + ekspedisjonsgebyr på 20,- om man ikke kan hente det selv på kommunen.

http://www.servicetorget.no/fylker/nord ... ommune.htm

Inge S
KOS
Moderator

Husk å poste dette på batteritråden også da... ;-)

HKB 20/974 Dønnes

mvh
KOS
 Hold Haugalandet ryddig - post i rett tråd
 X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X
Retningslinjer for takt og tone på forumet :bra:
RasmusTerne

Gronsvik wrote:Det er nylig utgitt et lite hefte på 20 sider om kystfortet på Dønna som kan kjøpes fra kommunen. Koster 100,- + ekspedisjonsgebyr på 20,- om man ikke kan hente det selv på kommunen.

http://www.servicetorget.no/fylker/nord ... ommune.htm

Inge S
Bestilte før jul. Har ikke hørt noe ennu..
Sigfred R.
Gronsvik

Bestilte før jul. Har ikke hørt noe ennu..
Om det tar litt tid kan du se om du får fatt i Årbok for Helgeland 2009 på det lokale biblioteket. Der har samme forfatter skrevet en artikkel på 16 sider om jeg ikke husker helt feil. Sikkert omtrent det samme som ble skrevet i heftet.

Inge S
Natter

RasmusTerne wrote:Bestilte før jul. Har ikke hørt noe ennu..
Sigfred R.
Du bør kanskje purre på dem da - jeg fikk heftet i dag, etter at jeg sendte mail den 6. januar.
Gronsvik wrote:Det er nylig utgitt et lite hefte på 20 sider om kystfortet på Dønna
En liten korreksjon: Med vedleggene er heftet på 40 sider.
Lite opplag (kun 500), så man bør vel kjenne sin besøkelsestid...

Er det bare tilfeldig at Dønna og Tjøme i 2009 gir ut nye utgaver av denne type hefter som begge opprinnelig ble laget for bruk i ungdomsskolen i 1995? Er det noen form for "kampanje" eller aktuelt fokus i skolen? Kan vi vente tilsvarende hefter fra andre kommuner også..?
Gronsvik

Er det bare tilfeldig at Dønna og Tjøme i 2009 gir ut nye utgaver av denne type hefter som begge opprinnelig ble laget for bruk i ungdomsskolen i 1995?
Det er nok tilfeldig ja tror jeg. Det gikk to dager fra jeg bestilte til jeg mottok, så hvis det går ukesvis etter bestilling og man ikke mottar noe bør man purre på.

Inge S
RasmusTerne

Gronsvik wrote:
Er det bare tilfeldig at Dønna og Tjøme i 2009 gir ut nye utgaver av denne type hefter som begge opprinnelig ble laget for bruk i ungdomsskolen i 1995?
Det er nok tilfeldig ja tror jeg. Det gikk to dager fra jeg bestilte til jeg mottok, så hvis det går ukesvis etter bestilling og man ikke mottar noe bør man purre på.

Inge S
Heftet ankommet. Var vel ikke så mye nytt, bortsett fra "tidsvitnene", men kjekt å ha.
Sigfred R.
Kristoffer

Har reservert det på bibloteket.
http://fylkesbibl.monet.no/0/477

De har fire stykk.
Post Reply

Return to “Bøker, youtube, avisklipp m.m”